Tietojenkäsittelyn kolutusohjelman opinnot rakentuvat seuraavasti:
Perusopinnot: 66op
Ammattiopinnot: 84op
Vapaasti valittavat: 15op
Harjoittelu: 30op
Opinnäytetyö: 15op
Pelituotannon opinnot rakennetaan suuntautumisen ydiniopintojaksojen ympärille (kuva alla). Ydinopintojaksot muodostavat 50 opintopisteen kokonaisuuden selain-, mobiili- ja konsolipelien parissa. Näiden lisäksi peliopintoihin sisältyy mm. pelibisnestä, pelitestausta, käytettävyyttä, tekijänoikeutta, mediaseurantaa, konseptointia sekä projekteja. Pelituotannon suuntautumisvaihtoehdossa pyritään mahdollistamaan henkilökohtainen erikoistuminen. Jos siis haluat tehdä peligrafiikkaa, voit erikoistua siihen. Jos ohjelmointi on sinulle mieluisinta, voit keskittyä siihen. Samoin voi toimia jos haluat erikoistua pelibisnekseen, projektien hallintaan, pelisuunnitteluun, 3D mallintamiseen, kenttäsuunnitteluun tai pelien ansaintalogiikoihin.
Tietojenkäsittelyn lukusuunnitelma
Näiden lisäksi suositeltavia opintojaksoja ovat mm:
- 3D-peligrafiikka ja animaatio (4 op)
- Konsolipelitekniikat (6 op)
- Konsolipeliprojekti (7 op)
- 5D5 (10 op)
- Interaktiivinen projekti(10 op)
- Demolaprojekti (5 op)
- Mediaseuranta (5 op)
- Olio-ohjelmointi
- Mobiiliohjelmointi 1 (7 op)
- Mobiiliohjelmointi 2 (5 op)
- Palvelinohjelmointi (5 op)
- myös kaikki muu alaan liittyvä opintotarjonta, joko TAMK:n tai muiden korkeakoulujen, sopii mainioisti opintoihin!